Klassekvotient
Rummelige lokaler ikke for mange elever
Underviseren kan bedre vejlede og undervise det enkelte barn, når der er færre elever i klassen.
Det er rarere at være i klassen, fordi lærerne har bedre tid til en.
Man lærer sine klassekammerater bedre at kende.
Det giver mere ro i undervisningen, og man kan lære mere.
Som forældre sætter vi stor pris på, at der på KPR er valgt faste lave klassekvotienter på de enkelte klassetrin. Det har været en medvirkende årsag til at vi valgte skolen
Børnene bliver bedre suppleret fagligt og socialt, når der er færre elever i klassen.
Færre elever giver ro og dette medfører positiv fokus for eleven, klassen og underviseren.
Underviseren kan bedre vejlede og undervise det enkelte barn, når der er færre elever i klassen.
Færre elever i klassen giver ro og forbedre indlæringspotentialet for eleven, klassen og underviseren.
Der er mere tid til den enkelte elev, når færre elever skal dele underviserens opmærksomhed.